Snažíme se o maximální možnou objektivitu při hodnocení vašich žáků. Z tohoto důvodu jsme sestavili klasifikační tabulku, podle které se můžete efektivně orientovat v hodnocení žáků. Naše známky mohou mít 5 různých důležitostí podle toho, jak významná byla daná aktivita. Tyto stupně důležitosti naleznete v elektronické žákovské knížce, z jejich koeficientů se vypočítává vážený průměr žáka.
Co znamená vážený průměr?
Vážený průměr zobecňuje aritmetický průměr a poskytuje charakteristiku statistického souboru v případě, že hodnoty v tomto souboru mají různou důležitost, různou váhu.
zdroj: Wikipedia.org
Vážený průměr umožňuje nám učitelům zhodnotit známkou každou žáku aktivitu a přitom ponechat důraz na pro nás nejzásadnějších výstupech žáka. Například, pokud žáka v Matematice dostane za 3 ze čtvrtletní písemné práce (která má důležitost 100%), bude mít tato známka koeficient 1,0 a tedy 10x větší váhu, než správně vypočítaný soutěžní úkol v rámci hodiny (důležitost 10%). Tím neříkáme, že malé známky nejsou důležité. Jejich množství bývá většinou výrazně větší, než u známek velkých.
Hodnotící škála:
- Hodnocení A – 100% – nejdůležitější písemné práce
- Hodnocení B – 75%
- Hodnocení C – 45%
- Hodnocení D – 25%
- Hodnocení E – 10% – pomocné známky
Hodnotící tabulka jednotlivých předmětů
Tato škála je plně v kompetenci jednotlivých vyučujících. Upozorňujeme, že se během roku může stát, že se některé drobnosti mohou pozměnit. V současnosti testujeme vyhovující nastavení pro daný předmět.